zaterdag 27 september 2014

Droomjurken

Al zolang ik me herinneren kan, ben ik een boekenliefhebber.
Zoals waarschijnlijk velen onder jullie ben ook ik al verschillende fasen van interesses doorgegaan.

En dat zie je in mijn boekenkast!
Kookboeken, spirituele boeken, zwangerschapsboeken, opvoedingsboeken, kruidengidsen, voetreflexologie- en massageboeken, een massa prentenboeken, relatieboeken, organisatieboeken (voor je hoofd en huis :p), knutselboeken, ...

Als ik het zo even opsom, besef ik dat ik wel heel veel interesses heb of heb gehad :)
Gek om te beseffen, maar al die fasen vormen de Wendy die ik nu ben...
Want van al die interesses is wel iets blijven hangen!

No panic! Ik ga me in dit blogberichtje niet liggen analyseren. Ik wil het graag hebben over mijn nieuwste aanwinsten in de boekenkast! Naaiboeken natuurlijk!

Want oh ja, die kan ik ook niet laten liggen!!!

Mijn eerste recensie gaat over het boek droomjurken.
De auteurs zijn Sara Alm & Hannah McDevitt.


Zij tonen tien bekende jurken van grote stijliconen. De witte jurk van Marilyn Monroe, Jackie Kennedy 's A-lijntje, Audrey Hepburn met haar zwarte jurkje, Diana Ross met de brede mouwen, Madonna's 'like a virgin' -jurk en andere.
Bij elk icoon bieden ze een jurk aan in 2 stijlen. Naast de look-a-like jurk krijg je eveneens een patroon van een variatie jurk. Deze is bij sommige iets meer draagbaar. Bij anderen gewoon een leuke variant.
Beide stijlen kan je dan ook nog eens combineren. Dus heb je zeker 20 patronen in dit boek. Of meer dan 20 voor diegene die graag de originele jurk met de variant mixen.

Toen ik het boek net had, heb ik er toch wel aan moeten wennen.
Ik heb zelfs even getwijfeld om hem terug te sturen.
De droomjurken met hun variant zijn allemaal getekend. Dus geen leuke foto's met hippe stofjes van nu. De enige afbeelding die je ziet, is van het stijlicoon zelf.
Maar plots kon ik daar doorkijken. Plots zag ik de mogelijkheden. En toen kon ik niet meer wachten om te starten aan mijn eigen droomjurk.

Wat voor mij het boek heel fijn om werken maakt, zijn de patroonbladen.
Geen wirwar van uitzichtloze lijntjes, maar een duidelijk patronenblad met 4 maateenheden. XS tot en met L.

Ik heb 1 jurk gemaakt uit het boek. De Farrah Fawcett wikkeljurk. Als hij afgewerkt is, zal ik hem zeker en vast bloggen!
Ik was grote fan van de Burda 7828. Maar deze bleek overal uitverkocht!
Mensen die met deze Burda heel mooi staan, raad ik zeker aan om de wikkeljurk van Farrah Fawcett te maken!


Nog even de plus- en minpuntjes bij elkaar:

+ Een apart patronenmapje gebundeld in het boek
+ Een duidelijk patronenblad
+ Reeds 1,5 cm naadwaarde inbegrepen (tenzij anders vermeld)
+ Stap voor stap instructies
+ Ook voor beginnende naaisters
+ Duidelijke stofsuggesties per jurk

- Geen afbeeldingen van afgewerkte jurken
- Verwijzen naar pagina's die niet kloppen
- Maten vallen eerder klein uit
- Geen voering voorzien

Weldra meer recensies op mijn blogje.
Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten